Friday, July 27, 2018

"ANAK QARI DI HATI IBU"

Bila tengok program qari junior, mulalah terdetik ‘kalaulah anak aku boleh jadi macam itu’. Hati kecil mesti akan terdetik ‘mungkin suatu hari nanti, anak aku boleh jadi seperti dia’. 👰👸
.
Kita hanya menunggu tanpa usaha kearah itu, ibarat menuggu bulan jatuh ke riba. Hantar ke sekolah Tahfiz pun tidak, pantau hafazan di rumah pun kadang kadang saja, membebel saja selalu disebabkan anak-anak tidak mahu ikut kehendak kita.
.
Kenal pasti punca mengapa anak-anak kurang minat untuk menghafaz, pasti akan ada penyelesaiannya. Mungkin faktor suasana pembelajaran tiada dirumah. Yang ada hanyalah taman-taman permainan yang dipenuhi oleh video game, television dan Playstation. Menyebabkan pemikiran anak-anak terawang-awang menunggu bila nk habis kelas ni.💃💤
.

Mungkin juga kaedah pengajaran kurang menarik, atau penggunaan modul yang kurang bersesuaian, modul hafazan yang bersifat malar, tiada daya penarik.

 Inginkan kelaianan dalam menghafaz???


Kami menyediakan Kelas Hafazan hanya di Hujung Minggu menggunakan modul yang menepati kehendak kanak-kanak masa kini. Modul hafazan asas Kanak-Kanak akan menyelesaikan masalah anak-anak anda. Modul yang akan menarik setiap hati kanak-kanak untuk menghafaz. Modul ni menyediakan kedah yang mudah untuk anak-anak mula menghafal. Mudah mudahan timbul minat untuk anak-anak menghafaz. 
.
Ayuh bina aset untuk akhirat kita dengan miliki anak soleh yang akan sentiasa mengirimkan doa dan bacaan al-Quran bila kita tiada.
.

Bagaimana mahu menyertai kami??? Mahu belajar dan mnghafaz Al-Quran sehingga mahir?Ingin tahu teknik & modul menghafaz dengan MUDAH, SERONOK & BERKESAN??

.
Jom sertai kami di
SMART IQ QURANIC CENTRE
Untuk makluman lanjut,
Atau
Hubungi kami di
Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment